Cílová jízda veteránů 2017

Foto: Jana Pozdílková
Text: PK

24. června 2017 přivítalo náměstí v Českém Dubu pěknou veteránskou akci.

Za obrázky z místa konání velice děkujeme Janě Pozdílkové!

Praga Piccolo byla na přelomu 20. a 30. let na nejlepší cestě k opravdu lidovému vozu
Chladičová figura pragovky je miniatura sochy „Vítěz“ od Ladislava Šalouna
Tatra 57K byla čistě vojenským účelovým vozidlem. Běloboké pláště tudíž nejsou na místě...
Stačí nějaká ta zkušenost s historickou technikou, abyste zjistili, jak krásně se řadí s dlouhou a dvojitě zalomenou pákou
Těsně předválečný Škoda Popular se stal předobrazem pozdějšího „Tudoru“ 1101
Tvar a design masky byl tradičně shodný pro celou výrobní paletu
Vzduchem chlazený čtyřválec Tatra 52 se dodával i jako samostatné chassis k individualnímu karosování
Oblíbený DkW se po válce objevil jako východoněmecká Ifa F8
„Deštníková“ rukojeť řadící páky je rozpoznávacím znakem „Dékávy“, trojice malých „budíků“ je dodatečně montovaná
Aero 30 bývala štikou na českých silnicích. Mnohé běžně jezdily i v 70 letech, ovšem už s motory Wartburg
Automobil se nemůže bránit, a to ani tehdy, když mu namísto původních sedadel implantují cosi nepatřičného...
Plechová lékárnička, plastová svítilna ze zásilkového obchodu a první transistor – takhle se opravdu jezdívalo
Dune Buggy a VW. Spojení, které dobylo všechny pláže světa
Klasické 1000 MB, jak se prodávalo v Tuzexu či šlo na export: tedy s bělobokými pneumatikami
Plymouth Fury Suburban (1977) znám ještě z velvyslaneckých služeb. Dokonce i v 90. letech byl štíhlý a zcela původní, než dostal jakési chromované válce místo kol a výfuk jako z Liazu
Mercedes-Benz 250 SL ještě mohl nést na zádi označení „Automatic“ - do počátku 70. let to byla velká móda
Řada W113 si díky tvaru střechy vysloužila přezdívku „Pagoda“
První provedení Škody 100 L se od obyčejné „stovky“ lišilo třeba dvěma „fousky“ na masce nebo stahovacími okny v zadních dveřích
Nádherný hasičský Mercedes-Benz L 1500 S nesl tovární označení LF. Vyráběl se až do podzimu 1944
Některé L 1500 S byly donedávna u nás ještě v činné službě
Sen mnoha kluků a jinak klasika z Zuffenhausenu: Porsche 911
Tatra 603 je nádherný veteran a tahle navíc vypadá dobově
A jak vidno, krásný finiš lze dosáhnout i bez akrylové slizkosti
Saab byl nejdražším autem z běžné nabídky Tuzexu, které bylo možné bez individualní objednávky koupit
První generace „embéčka“ s čelní lištou, probíhající středem blikačů, se žábrami a podélnou ostruhou ve střeše
Poslední modely 1000 MB už byly podobnější následné řadě 100/110
Víte, co řekl filmový generál při inspekci zámku Zelená hora (Černí baroni)? Tady se to také hodí...
Vůbec není těžké najít původní a elegantní Felicii!
Vypadá to, že coupé Rapid brzy převezme cenové otěže po předchozím „Erku“
VAZ 2101 je až na „ušatá“ zrcátka zcela původní, možná i včetně laku
Otevřený „jedničkový“ Golf se vyráběl ještě dlouho poté, co základní řada zmizela z nabídky
Vydáno dne: 30.06.2017 - 20:32