Investujete? Zkuste to za Kanálem!

Pavel Kopáček
Zdroj: aukční dům Coys

Začátek roku bývá spojený většinou jen s aukcemi v zámoří nebo Japonsku, ale zdá se, že se letos ledy pohnuly i v chladné Anglii. Od konce ledna aukce stíhá aukci tak rychle, že chudáci investoři pomalu ani nevědí, kam by svůj kapital poslali.

Přinášíme vám ochutnávku z nabídky, na níž bude dopadat kladívko známé londýnské aukční síně Coys. Tentokrát jsme vynechali obvyklou přehršel sice tzv. „premiových“, ale jinak naprosto tuctových vozidel, kterých najdete v každé aukci tucty, ale zaměřili jsme se spíš na bonbonky, typické pro ostrovní říši. Ale výjimky také, aby se neřeklo...

Tak si poznamenejte: Celá tahle velká sláva se bude konat už 18. února 2017 na prestižní adrese londýnského Olympia Exhibition Centre.

První nový poválečný londýnský taxík dala v roce 1948 pod názvem FX3 na trh firma Austin, aniž by věděla, že daleko populárnějším a světoznámým se stane až jeho následovník, debutující koncem 50. let. Vůz na snímku jezdil až do roku 1968 a je po starší renovaci
Pokud si řeknete „to je pěknej Jagura“, tak vás hned opravíme. Ač to vypadá jak Jaguar, je to mnohem vzácnější Daimler Sovereign z roku 1968, kdy měla ostrovní auta ještě své neopakovatelné charisma. Pod kapotou má koncernový 4,2 litru a stovku už tehdy „dával“ pod deset sekund, což byla a je na noblesního Brita zajímavá hodnota. Vůz opustil továrnu 1. října 1968 a prodává jej pátý majitel, který Daimler nechal v loňském roce zrenovovat
Pozor, šelma! Jaguaru Mk.II byste podle výkonu určitě nehádali čtyřiapadesát let! Cestoval daleko, 20. září 1963 byl dodaný zákazníkovi z Nového Zelandu, v roce 1995 zamířil do Tokia, kde prodělal ozdravnou kúru a změnil barvu na současnou „Racing Green“. Pod kapotou má temperemantní 3,4 litru a čeká třeba zrovna na vás...
Rarita, která není moc často k vidění – Jensen 541 se zajímavou otočnou plochou na přídi, jíž se reguluje přívod vzduchu. Poháněný čtyřlitrovým šestiválcem Austin o výkonu bezmála 150 koní, byl 541 posledním čistokrevným Jensenem, než výrobce začal odebírat americké pohonné jednotky. Vůz pochází z roku 1956 a přesně o půlstoletí později prodělal pečlivou renovaci
Víme, že to NENÍ veteran, ale má k němu dobře nakročeno a byla by z něj na těch pár let dobrá „uloženka“. Alfa Romeo 164 ve stavu nového vozu není zas tak běžná, a když budete vědět, že má najeto poctivých 74.000 mil, je od prvního majitele, pohání jí dvoulitrový V6 turbo, je to přinejmenším důvod se o Alfu z roku 1993 zajímat
Tak to je ta příslovečná výjimka! Předválečný 230 vypadá trošku „přerenovovaně“, ale to asi diktuje současná divná manýra veteranismu. Mercedes byl vystavený v roce 1938 na londýnském autosalonu a hned v říjnu téhož roku dodaný londýnskému zákazníkovi (proto je pravořízený). Ten jej vlastnil až do roku 1972 a jezdil jen výjimečně. Vůz pak vystřídal další dva vlastníky, a ten poslední mu dopřál pětiletou renovaci
Když Britanie, tak RR! Mezi záplavou běžných „Silverů“ ze 70. let se v nabídce zaskvěl Phantom III, jehož chassis opustilo továrnu 29. dubna 1937. Karoserii postavila firma Park Ward, a první registraci si RR odbyl 4. srpna 1937. První změna majitelů proběhla v roce 1955, druhá o dvaadvacet let později. Phantom prošel v 90. letech renovací, jejíž úroveň můžete posoudit i vy – samozřejmě už jako novopečení majitelé!
Vydáno dne: 11.02.2017 - 18:15