Prázdniny v Římě

Michal Primák

Proud desítek malých fiátků, mezi nimi malé skútry Lambretta, občas Autobianchi či hbité Alfy Romeo a Lancie, to vše pohybující se jako řeka římskými ulicemi, to vše je již minulostí. Dnes je Řím zavalen diesely rozličných tvarů a značek. Jedno jim ale zůstává: i dnes je po městě používáno většinou malých vozidel.

Je to logické, ač u nás nefungující. Proč na cestu do města v jedné osobě používat kravské SUV? A tak jsou uličky plné Smartů, japonských a korejských vozítek, nechybí ani základní modely mnoha evropských automobilek. Ale občas, občas zahlédnete mezi šestnácti palcovými koly, xenonovými světly a el. zásuvkami i trochu chromu a oblých tvarů. To odmítl odejít ze světa kousek italské automobilové historie. A vy se pak můžete vrátit, po odmyslení si okolních aut, o pár desítek let zpět a kochat se. Tak jako já v uplynulých dnech v Římě...

Užitková technika to vždy měla těžší
Pro milovníky značek...
Srovnání malých aut dneška a minulosti
Rovněž Kachny jsou k vidění snad v jakékoliv zemi, a to včetně verzí Dyane
Brouky lze nalézt po světě snad všude. Tento má ale namále
Fiat 500 jsem zahlédl několikrát. Překvapivě ale ani jednoho většího bratříčka, u nás častější šestistovku
Range Rover první generace stál ve vilové čtvrti a čekal na víkendovou vyjížďku
Fiat 127 býval nejenom v Itálii hojně rozšířeným autem. I my jsme o něm psali na počátku naší tvorby. Najděte si článek v archivu a vraťte se o pár desítek let zpět.
Vydáno dne: 02.05.2017 - 22:13