Sobota 3.7. 2021 byla na veteránské akce v Čechách poměrně chudá. Po chvíli pátání na netu se mi podařila nalézt alespoň jednu, kam můžu ze svého bydliště za cca 2 hodiny dojet, a tak jsem vyrazil směr Mariánské Lázně. Nedaleko nich se totiž v areálu pivovaru Chodovar v Chodové Plané konal 22. sraz historických vozidel. Pořadatelem byl VCC Mariánské Lázně a Autoklub ČR ve spolupráci s pivovarem Chodovar.
Auta i motocykly se sjížděly od rána až do začátku spanilé jízdy po půl jedenácté a bylo věru načase odstartovat, protože areál pivovaru už praskal ve švech. Nějstarší veterány pocházeli z 20. let minulého století – za zmínku určitě stojí Chrysler Four 58 z r.1925 nebo o rok mladší kanadská verze slavného Fordu T. Z domácích značek stojí za pozornost Škoda 422 ročníku 1929, která se však kvůli technickým problémům nakonec spanilé jízdy nezúčastnila. Ve startovním poli byla také Praga Piccolo z přelomu 20. a 30. let minulého století a Praga Super Piccolo z r.1934 a zmínil bych ještě Peugeot 201 Commercial z r.1929. Poválečnou éru prezentovalo u nás málo vídané MG YB 1 1/4 litre Saloon z r.1952 a divácký ohlas vzbudila dodávka Framo V901/2 z konce 50. let. Na veteránských srazech bývají k vidění většinou valníčky, pětimístné provedení kombi není tak obvyklé. Z novějších aut bych ještě připomněl americký AMC Pacer z r.1979. Značka AMC není u nás tolik známá a auto samo ukazuje, jak si američané v 70. letech minulého století představovali malý vůz. Zajímavým překvapením pro mě byl Peugeot 604 z konce 70. let. Tento u nás skoro neznámý automobil byl vlajkovou lodí francouzské automobilky v letech 1975 – 1986 a v naší republice se vyskytuje snad jen v několika málo kusech.
Sraz v pivovaru Chodovar se mi velmi líbil a fandům historických vozidel ho můžu v příštích letech vřele doporučit.
Text a foto: Jaroslav Pleticha