František Adámek, majitel modřanské autodílny, sestavil poměrně sympatický vozík, poháněný opět motocyklovým motorem, v tomto případě jednoválcem Sachs o objemu pouhých 98 ccm. To umožnilo max. rychlost 40 km/h. Ač karoserie je z těch líbivějších, ostatní výrobci již byli o něco dál. Přesto na výstavě lidových vozítek získal s Fradou třetí místo.
Na motor Sachs navazovala vlastní převodovka, druhá převodovka byla z Hanomagu. Diferenciál byl vlastní výroby, o pohon se staral řetěz, brzdy pak byly pouze na zadních kolech. Motor se nestartoval našlápnutím, jako jiná vozítka, ale klikou. Původní barva vozítka byla modrá.
Frada se dochovala do dnešních dnů, a to v kompletním stavu. Bohužel ji má ale ve stodole překupník, který neví, co vše za ní chtít (stav v roce 2013)
Text: Michal Primák
Foto: Katalog výstavy lidových vozítek 1948