V období před druhou světovou válkou se dostávaly na rýsovací prkna návrhářů aerodynamické karoserie. Největší náskok u nás měla Tatra, ale nebyla osamocena. Aerodynamické návrhy vznikaly ve Škodě, u Sodomky i u dalších karosářů, ale také třeba ve Střešovicích, kde vznikl FRM.
Dnes skoro zapomenutou značku FRM (Fischer – Reimann – Motoren) založili ing. Stefan Fischer a Otto Reimann. Zatímco Reimann sehnal financování prostřednictvím pražského bankovního domu, Fischer dal dohromady malý tým lidí. V bývalé autoopravně v pražských Střešovicích pak postavili v roce 1935 svůj proudnicový vůz, inspirovaný návrhy aerodynamických vozů Paula Jaraye.
Na dřevěnou kostru karoserie byly namontovány hliníkové panely. Velmi zaoblené přední okno pomáhalo proudění vzduchu, které na zádi usměrňovala svislá „ploutev“. V rámu byl usazen vodou chlazený čtyřválec SV o objemu 1900 ccm a výkonu 42 k. Podvozek skrýval některé pokrokové prvky, jako například nezávislé zavěšení všech kol, kapalinové bubnové brzdy a hřebenové řízení. Převodovka byla třístupňová s rychloběhem. Pohotovostní hmotnost vozu činila 860 kg.
V lednu 1936 se vydal ing. Fischer s vozem do Švýcarska předvést ho Jarayovi. Tomu se vůz velmi líbil. FRM dokázal dosáhnout maximální rychlosti téměř 150 km/h.
Příprava sériové výroby měla začít v roce 1937. To se již ale ve společnosti stupňovalo napětí a ing.Fischer se rozhodl zemi opustit. Vzhledem ke svému židovskému původu se mu nelze divit. Cílem měla být Velká Británie, kam se i s vozem vydal. Stopa FRM se ztrácí v Anterpách, kde se vůz záhadně ztratil či byl zcizen. Jeho další osud je neznámý.
Text: Michal Primák