Přejdi na obsah
Magazín VETERÁN
Menu
  • MAGAZÍN
    • Články
      • Představení
      • Svezli jsme se
      • Známé-neznámé
      • Reportáže
      • Renovace
      • Příběhy aut
      • Ostatní
  • ČS automobily
    • Seznam čs automobilů
    • Lidová vozítka
    • ČS KAROSÁŘI
    • Historie registračních značek
    • AUTOBUSY
    • Expedice
    • OSOBNOSTI
    • Slavné závody
  • SIMCA
    • Historie značky
    • Seznam modelů
  • Knihovna
  • GALERIE
  • Kontakt
Menu

Gazela

Zveřejněno v 19. 3. 202119. 3. 2021 od admin

Gazela B 5 nebyla ruská dodávka, ale závodní automobil na bázi Škody 110 R, který postavil Z.Válek v roce 1974. Je možná škoda, že stačilo dát vozu vlastní „značku“ a je v našem seznamu a jiné konstrukce, které ji nemají se sem nedostaly. Domnívám se však, že zrovna Gazela B 5 se od sériové škodovky velmi odlišovala.

Původní střecha „eRka“ byla snížena o 7 cm, sníženy byly i boky vozu. Na skelet přišly laminátové díly, místo zadního těžkého skla přišla žaluzie, ostatní skla byla vyměněna za organická.

Pod kapotu se nastěhoval čtyřválcový motor BMW Alpina o objemu dvou litrů se vstřikováním. Dosahoval výkonu ústyhodných 160 k. Převodovka byla z Tatry 603. Nejednalo se o sériový agregát, ale o vývojový pětikvalt.

Zajímavostí pak bylo řízení vpravo s řadící pákou vpravo, tedy u dveří. Řízení vpravo bylo prý zvoleno z důvodu použití na okruzích, kdy většina zatáček je doprava. Levá strana je pak odlehčena.

Vůz se dochoval a roce 2002 prošel renovací.

  • gazela b 5

Text: Michal Primák

Foto: Archiv redakce

VAŠE REKLAMA

Zde se může být váš reklamní banner na výrobky nebo služby, související s historickými automobily. A to za zaváděcí cenu 500,-Kč / měsíc. Banner je umístěn zde a zobrazuje se i pod jednotlivými články. Za jednu cenu tak máte zajištěno opakované umístění.

Napište nám ještě dnes.
© 2023 Magazín VETERÁN | Powered by Minimalist Blog WordPress Theme