Ing. Miloš Hanousek z Dobrušky stál za dalším z lidových vozítek, přihlášeným na pražskou výstavu v roce 1948. Jeho vozík s názvem Hanel 500 (Hanel znamenal složení jmén konstruktéra HAnousek a tůrce karosérie EhL a číslice značila plánovaný objem motru 500ccm.
Vozítko se však fyzicky výstavy nezúčastnilo, protože ho tvůrci nestihli dokončit včas. Rovněž motor nebyl k dispozici dle plánuNa místo půllitru byl namontován motor Jawa 250ccm a později opět Jawa, ale 350ccm. Pro Hanel Jawa konstruovala i speciální dvouválec 400ccm s dynamostartérem, ale ani ten patrně nebyl ve voze použit.
Ing. Hanousek navštívil Josefa Sodomku ohledně malosériové výroby karosérií, avšak nakonec uznal, že je ve slepé uličce. Sám větší sérii nezvládne. Nakonec jim Sodomka udělal návrh na Motorex.
Text: Michal Primák
Foto: Archiv redakce