Magazín VETERÁN
Menu
  • MAGAZÍN
    • Články
      • Představení
      • Svezli jsme se
      • Známé-neznámé
      • Reportáže
      • Renovace
      • Příběhy aut
      • Ostatní
  • ČS automobily
    • Seznam značek automobilů
    • ČS KAROSÁŘI
    • Historie registračních značek
    • AUTOBUSY
    • Expedice
    • OSOBNOSTI
  • BUGATTI
    • Historie značky
    • Modely Bugatti
    • Historie Bugatti u nás
    • Seznam Bugatti u nás
    • Sbírky Bugatti
    • Příběhy Bugatti
  • SIMCA
    • Historie značky
    • Seznam modelů
  • Knihovna
  • Inzerce
    • Veterány do roku 1945
    • Veterány do roku 1991
    • Literatura
  • GALERIE
  • Kontakt
Menu
Hanel 500

Hanel

Zveřejněno v 14. 2. 2021 od admin

Ing. Miloš Hanousek z Dobrušky stál za dalším z lidových vozítek, přihlášeným na pražskou výstavu v roce 1948. Jeho vozík s názvem Hanel 500 (Hanel znamenal složení jmén konstruktéra HAnousek a tůrce karosérie EhL a číslice značila plánovaný objem motru 500ccm.

Vozítko se však fyzicky výstavy nezúčastnilo, protože ho tvůrci nestihli dokončit včas. Rovněž motor nebyl k dispozici dle plánuNa místo půllitru byl namontován motor Jawa 250ccm a později opět Jawa, ale 350ccm. Pro Hanel Jawa konstruovala i speciální dvouválec 400ccm s dynamostartérem, ale ani ten patrně nebyl ve voze použit.

Ing. Hanousek navštívil Josefa Sodomku ohledně malosériové výroby karosérií, avšak nakonec uznal, že je ve slepé uličce. Sám větší sérii nezvládne. Nakonec jim Sodomka udělal návrh na Motorex.

Text: Michal Primák

Foto: Archiv redakce

© 2021 Magazín VETERÁN | Powered by Minimalist Blog WordPress Theme