Václav Hovorka byl známým závodním jezdcem, jenž závodil na vypůjčeném Maserati. Protože Maserati jeho majitel prodal, musel si Hovorka postavit vůz sám, tak jako většina závodníků.
Na trubkový rám přišla zadní náprava z Fiata Topolino, přední ramena z motorky, tlumiče z KdF, části brzd z Minora, motor BMW 75 Sahara, převodovka Lancia Aprilia – zkrátka co bylo zrovna k dispozici. Lehká hliníková karosérie toto vše přikryla.
Ještě na prvních závodech Hovorka ladil ovládání vozu, až vše fungovalo tak jak má. Nakonec se mu to podařilo a jeho HMV začalo vítězit.
Později postavil Hovorka ještě HMV II. Od Avie II Václava Barcala se lišily vozy hlavně barvou. Tmavý vůz bylo HMV II, světlý Avia II. Na vozech pracovali Hovorka s Barcalem spolu, resp. měli rozdělené jednotlivé práce na obou vozech.
Ústřední dům armády angažoval Václava Hovorku, aby připravoval závodní vozy pro talentované jezdce v základní vojenské službě. Vozy HMV se objevovaly na závodních tratích v letech 1950 – 1957.
HMV II
Text: Michal Primák
Foto: Michal Primák, Archiv redakce