Přejdi na obsah
Magazín VETERÁN
Menu
  • MAGAZÍN
    • Články
      • Představení
      • Svezli jsme se
      • Známé-neznámé
      • Reportáže
      • Renovace
      • Příběhy aut
      • Ostatní
  • ČS automobily
    • Seznam čs automobilů
    • Lidová vozítka
    • ČS KAROSÁŘI
    • Historie registračních značek
    • AUTOBUSY
    • Expedice
    • OSOBNOSTI
    • Slavné závody
  • SIMCA
    • Historie značky
    • Seznam modelů
  • Knihovna
  • GALERIE
  • Kontakt
Menu
NW-Omnibus

NW parní omnibus

Zveřejněno v 5. 3. 20211. 3. 2025 od admin

Přesně v roce 1900 byl vyroben zkušební prototyp omnibusu na parní pohon. Představen veřejnosti byl na vídeňské automobilové výstavě. Základ dodala francouzská firma De Dion – Bouton a tvořil ho podvozek včetně kol, další mechanické části a parní stroj. Kopřivnická vozovka dodala dřevěnou karosérii pro dvanáct osob. Pasažéři měli prostor ve dvou částech karosérie vždy po šesti osobách. Jedna část byla přístupna z boku omnibusu, druhá pak z jeho zadní části.

Parní kotel Trépardoux byl v přední části omnibusu před řidičem a disponoval maximálním výkonem 24 k. Stroj spotřeboval pro vzdálenost 35 km 400 litrů vody a 120 kg koksu. Maximální rychlost na kolech se železnými obručemi byla 20 km / h. Omnibus byl 8,5 tuny těžký. Vyroben byl jediný kus.

 

NAŠE DALŠÍ PROJEKTY

 

© 2025 Magazín VETERÁN | Powered by Minimalist Blog WordPress Theme