Přesně v roce 1900 byl vyroben zkušební prototyp omnibusu na parní pohon. Představen veřejnosti byl na vídeňské automobilové výstavě. Základ dodala francouzská firma De Dion – Bouton a tvořil ho podvozek včetně kol, další mechanické části a parní stroj. Kopřivnická vozovka dodala dřevěnou karosérii pro dvanáct osob. Pasažéři měli prostor ve dvou částech karosérie vždy po šesti osobách. Jedna část byla přístupna z boku omnibusu, druhá pak z jeho zadní části.
Parní kotel Trépardoux byl v přední části omnibusu před řidičem a disponoval maximálním výkonem 24 k. Stroj spotřeboval pro vzdálenost 35 km 400 litrů vody a 120 kg koksu. Maximální rychlost na kolech se železnými obručemi byla 20 km / h. Omnibus byl 8,5 tuny těžký. Vyroben byl jediný kus.
Text: Michal Primák
Foto: Archiv redakce