Magazín VETERÁN
Menu
  • MAGAZÍN
    • Články
      • Představení
      • Svezli jsme se
      • Známé-neznámé
      • Reportáže
      • Renovace
      • Příběhy aut
      • Ostatní
  • ČS automobily
    • Seznam značek automobilů
    • ČS KAROSÁŘI
    • Historie registračních značek
    • AUTOBUSY
    • Expedice
    • OSOBNOSTI
  • BUGATTI
    • Historie značky
    • Modely Bugatti
    • Historie Bugatti u nás
    • Seznam Bugatti u nás
    • Sbírky Bugatti
    • Příběhy Bugatti
  • SIMCA
    • Historie značky
    • Seznam modelů
  • Knihovna
  • Inzerce
    • Veterány do roku 1945
    • Veterány do roku 1991
    • Literatura
  • GALERIE
  • Kontakt
Menu

Ponny, Hvězda, Aileen

Zveřejněno v 11. 2. 2021 od admin

Jiří Bulíček byl ústřední postavou této trojice závodních automobilů. Poté, co skončila možnost výpůjčky závodního Maserati, nezbyla jiná možnost, než si závodní auto postavit. Základem se stal trofejní KdF, když z něj Bulíček s kamarádem Josefem Uhlížem použili podlahovou část, převodovku s rozvodovkou a několik dalších dílů. Motor byl opět trofejni, tentokrát BMW R 75 Sahara. Ponny s ocelovou karosérií vážil vůz 350 kg.

Hvězda byla formule 3, která byla z pochopitelných důvodů užívána výhradně na závody.

Poslední vlastní konstrukcí Jiřího Bulíčka byl v roce 1961 závodní automobil Aileen. Základem byl tentokrát podvozek Magda Jaroslava Vlčka. Vůz byl poháněn litrovým motorem Wartburg o výkonu 60k, spřaženým s převodovkou ze Škody Felicia. Laminátovou slušivou karoséri navrhl Bulíček sám. S vozem absolvoval už jen dva závody, poté se závoděním skončil.

  • Ponny 750
  • Hvězda
  • Aileen

Text: Michal Primák

Foto: Archiv redakce

© 2021 Magazín VETERÁN | Powered by Minimalist Blog WordPress Theme