Jiří Bulíček byl ústřední postavou této trojice závodních automobilů. Poté, co skončila možnost výpůjčky závodního Maserati, nezbyla jiná možnost, než si závodní auto postavit. Základem se stal trofejní KdF, když z něj Bulíček s kamarádem Josefem Uhlížem použili podlahovou část, převodovku s rozvodovkou a několik dalších dílů. Motor byl opět trofejni, tentokrát BMW R 75 Sahara. Ponny s ocelovou karosérií vážil vůz 350 kg.
Hvězda byla formule 3, která byla z pochopitelných důvodů užívána výhradně na závody.
Poslední vlastní konstrukcí Jiřího Bulíčka byl v roce 1961 závodní automobil Aileen. Základem byl tentokrát podvozek Magda Jaroslava Vlčka. Vůz byl poháněn litrovým motorem Wartburg o výkonu 60k, spřaženým s převodovkou ze Škody Felicia. Laminátovou slušivou karoséri navrhl Bulíček sám. S vozem absolvoval už jen dva závody, poté se závoděním skončil.
Ponny 750 Hvězda Aileen
Text: Michal Primák
Foto: Archiv redakce