Mladoboleslavská automobilka připravovala pro Cenu města Brna v září roku 1949 dvojici nových závodních vozů, vycházejících ze Škody 1101. Základem byl odlehčený a zkrácený podvozek „Tudora“ s hliníkovou pontonovou karosérií. Pod kapotou jednoho vozu byl sériový motor o objemu 1089 ccm, vyladěný na 42 k. S touto Škodou Sport startoval J.Netušil. Druhý vůz měl stejný motor, avšak s kompresorem Roots. Jeho výkon byl tedy 56 k, za volantem seděl V.Bobek. Zajímají – li vás výsledky, tak vězte, že celkově V. Bobek získal páté místo a J.Netušil dvanácté. Protože každý z nich startoval v jiné kategorii, tak si ještě V.Bobek odvezl stříbrnou a J.Netušil zlatou medaili.
Následující rok se jedna z dvojice škodovek (bez kompresoru) objevila na startu slavné Le Mans. Přestože si vedla velmi dobře, smolná technická závada ji vyřadila ze hry.
Podobnou cestou k závodnímu vozu šel František Krameš. Protože závodní tým Škody sídlil v bývalé Kramešově autodílně (ukradené komunisty znárodněním), měl k lidem ze závodního týu přirozeně blízko. Sám měl závodnické zkušenosti na vozech Aero.
Jeho závodní vůz Škoda měl stejný základ – upravený podvozek Škody 1101. Rozdíly se ale našly. Karosérii vytvořil známý klempíř – „výrobce“ karosérií závodních aut p.Heger z Brna. Motor byl rovněž z „Tudora“, měl však V – hlavu.
František Krameš s vozem vesměs úspěšně závodil, později totéž činil Vladimít Kutra. Od roku 1972 je vlastníkem Václav Kubíček.
Jedna ze dvou továrních Škod 1101 Sport je ve škodováckém muzeu, druhou má p.Egidy.
Text: Michal Primák
Foto: Archiv společnosti Škoda Auto, Archiv redakce