Přejdi na obsah
Magazín VETERÁN
Menu
  • MAGAZÍN
    • Články
      • Představení
      • Svezli jsme se
      • Známé-neznámé
      • Reportáže
      • Renovace
      • Příběhy aut
      • Ostatní
  • ČS automobily
    • Seznam čs automobilů
    • Lidová vozítka
    • ČS KAROSÁŘI
    • Historie registračních značek
    • AUTOBUSY
    • Expedice
    • OSOBNOSTI
    • Slavné závody
  • SIMCA
    • Historie značky
    • Seznam modelů
  • Knihovna
  • GALERIE
  • Kontakt
Menu
T 602 Tatraplan Sport

Tatra 602 Tatraplan Sport

Zveřejněno v 6. 3. 20216. 3. 2021 od admin

Dvojice závodního provedení Tatraplanu byl nápad takříkajíc na poslední chvíli. Alespoň jeho plánovaná účast na Velké ceně Československa v roce 1949. Přesto kopřivničtí zvládli připravit dvojici vozů.

Vůz měl samozřejmě motor z Tatraplanu, naladěný až na 84 k a poháněla ho směs metylalkoholu a benzínu v poměru 1 : 1. Karosérie byla aerodynamická, zhotovená z duralu. Vůz dokázal dosáhnout rychlosti až 180 km / h. Později byl do vozu zamontován i motor z Tatry 603.

Za volant prvního vozu se posadil tovární jezdec Bruno Sojka a zvítězil v Ceně města Brna ve třídě do 2000 cm³, celkově byl druhý. V následné Velké ceně Československa skončil na devátém místě z dvaceti startujících, když jich závod dokončilo jen jedenáct. V roce 1951 při tréninku na „Ecce Homo“ ve voze Bruno Sojka havaroval a zemřel.

Druhý vůz shořel v roce 1953 při pokusu o rychlostní rekord. Z některých dílů vytvořil herec Luděk Munzar repliku, se kterou nadále závodil a která se dochovala dodnes.

  • T 602 Tatraplan Sport

Text: Michal Primák

Foto: Archiv redakce

NAŠE DALŠÍ PROJEKTY

© 2023 Magazín VETERÁN | Powered by Minimalist Blog WordPress Theme