Po druhé světové válce byl nedostatek všeho včetně automobilů. Bylo ale možno získat vojenské vozy KdF 60, 82, 87 nebo 166. Na podvozky těchto vozů si zruční lidé stavěli vlastní karosérie. Některé byly povedené, některé ne. A málo z těchto vozů se podařilo zachovat do dnešních dnů. Pokud máte informace k některým z uvedených vozů (nebo i jiným), budeme velmi rádi za doplnění.
V roce 1994 se zúčastnil tento vůz soutěže Zbraslav – Jíloviště. Autora stavby neznáme. Údajně bylo později vyvezeno do zahraničí s legendou, že se jedná o stavbu Colani.
Údajně až deset vozů vyrobil pan Hartman z Valašského Meziříčí.
Další KdF prý postavil pan Hofmaister. Karoserie byla dřevená, potažená koženkou. Stavba probíhala v letech 1949-51. V roce 1952, když přišel do výroby sedan Škoda 1200, tak byla přepracována plechová maska.
Zde s upravenou karosérií Steyru 55 S karosérií Hanomag 1300 Některé stavby byly velmi vydařené Opět Steyr A ještě jeden I dnes lze ještě vidět tuto otevřenou stavbu Tato stavba má být prý zničena pro zachování podvozku 🙁 Karosérie z Hanomagu 1300 je vydávána občas za dílo Sodomky 🙂
K většině fotografií bohužel chybí více informací. Pomůžete nám ozřejmit historii některých z domácích staveb?
Škodě 440 na podvozku KdF budeme věnovat samostatný článek.
Text: Michal Primák
Foto: Archiv redakce, Jaroslav Pleticha,
Další fotografie nám zaslali: Michal Šťastný, Jan Vrána, Petr Suk. Děkujeme