Magazín VETERÁN
Menu
  • MAGAZÍN
    • Články
      • Představení
      • Svezli jsme se
      • Známé-neznámé
      • Reportáže
      • Renovace
      • Příběhy aut
      • Ostatní
  • ČS automobily
    • Seznam značek automobilů
    • ČS KAROSÁŘI
    • Historie registračních značek
    • AUTOBUSY
    • Expedice
    • OSOBNOSTI
  • BUGATTI
    • Historie značky
    • Modely Bugatti
    • Historie Bugatti u nás
    • Seznam Bugatti u nás
    • Sbírky Bugatti
    • Příběhy Bugatti
  • SIMCA
    • Historie značky
    • Seznam modelů
  • Knihovna
  • Inzerce
    • Veterány do roku 1945
    • Veterány do roku 1991
    • Literatura
  • GALERIE
  • Kontakt
Menu
Otto Hieronymus

Otto Hieronimus

narození 26. července 1879 – úmrtí 8. května 1922

Inženýr Otto Hieronymus byl vynikajícím konstruktérem a závodníkem.

Narodil se jako syn zástupce firmy Benz & Cie v Kolíně nad Rýnem. V letech 1895 až 1899 působil u firmy Benz v Mannheimu. Později pracoval pro firmu Gräf & Stift, kde zkonstruoval vůz Spitz – Wagen. Od konce roku 1907 pracoval jako konstruktér u Laurin & Klement a především na techto vozech i závodil. Těžko říci, zda byl lepší konstruktér nebo závodník. Skvělý byl v obou disciplínách.

Na prvním stálém okruhu v Brooklands stanovil Otto Hieronymus rychlostní rekord na voze Laurin & Klement FCS. Na vozech L&K získal množství vavřínů a dalších rekordů. Ať už to je naše Zbraslav – Jíloviště nebo zahraniční Semmering, Alpská jízda, Petrohrad – Moskva a mnoho dalších.

Velmi činný byl i ve vznikající oblasti letectví, kdy konstruuje letecký motor značky Hiero. Když byl jeho motor užíván během války k zabíjení, opustil letectví a vrátil se k automobilům. Už ale ne k oblíbené Lurince, ale jako Rakušan k vozům Austro Daimler a Styer.

Zemřel při havárii vozu Steyr během tréninku na závod v Ries. Manželce slíbil, že to bude poslení závod. Slib bohužel dodržel. Pohřben je ve Vídni.

Text: Michal Primák

Foto: Archiv společnosti ŠKODA AUTO

© 2021 Magazín VETERÁN | Powered by Minimalist Blog WordPress Theme