Vozítko A.M. zkonstruoval Antoním Majer, obchodník z Volyně. Své vozítko prezentoval na výstavě lidových vozítek v roce 1948.
O pohon se stará dvoutaktní jednoválec ČZ o objemu 250 ccm a výkonu 9 HP umístěný vzadu, tak jako u drtivé většiny lidových vozítek. Majer zvolil rámovou konstrukci z L profilů na bantamových kolečkách. Cestující seděli vedle sebe, avšak šířka vozítka byla pouhých 1112 mm, takže se museli hodně přitulit. Ani délka nebyla závratná, pouhých 2,8 metru. Rozjet se údajně dokázal až na 65 km/h a spotřeboval 4,2 litru paliva na 100 km. Zajímavostí jsou dvě velké kapsy za sedadly, které měly za účel nasávání vzduchu k motoru. Chlazení pak ještě pomáhal pomocný motorek. O velké kapsy později vozík přišel při přepracování zadní části vozu. Poté, co Majer vozítko prodal, se stopa vozítka ztrácí.
Nešlo však o jediné vozítko Antonína Majera. Po prodeji prvního vozítka v roce 1955 postavil vozítko druhé. Opět rámový podvozek byl tentokrát na kolech běžné velikosti. Čtyřdobý dvouválec Zündapp 600 se usídlil pod přední kapotou, poháněna byla zadní náprava. Převodovka pocházela s Opela Kadett. Vozítko bylo dokonce vybaveno i plátěnou střechou. Brzy ho však majitel prodal. Zda se vozítka dochovala není známo.
Text: Michal Primák
Foto: Katalog k výstavě lidových vozítek 1948