Přejdi na obsah
Magazín VETERÁN
Menu
  • MAGAZÍN
    • Články
      • Představení
      • Svezli jsme se
      • Známé-neznámé
      • Reportáže
      • Renovace
      • Příběhy aut
      • Ostatní
  • ČS automobily
    • Seznam čs automobilů
    • Lidová vozítka
    • ČS KAROSÁŘI
    • Historie registračních značek
    • AUTOBUSY
    • Expedice
    • OSOBNOSTI
    • Slavné závody
  • SIMCA
    • Historie značky
    • Seznam modelů
  • Knihovna
  • GALERIE
  • Kontakt
Menu

Juchtajděrda

Pod tímto úsměvným názvem se skrývala tři dílka ing.Jiřího Pohla z Libněvse. Juchtajděrda I byl prvním vozítkem, o kterém zatím nemám přesnější informace.

Juchtajděrda II měla ještě lehčí konstrukci (váha celého vozítka měla být cca 90 kg) než konkurenční vozítka. Slibovala maximální rychlost 55 km/h. O výkon 2,5 HP se staral opět jednoválec, tentokrát Jawa o objemu pouhých 100ccm!

Juchtajděrda III byla větším sourozencem. Tento vozík vážil už 340 kg, poháněl jej vodou chlazený dvoutakt z Minora o objemu 615 ccm a výkonu 20 HP. Ten už měl uvedenou maximálku 90 km/h.

Zda se Juchtajděrda skutečně dostala do stadia hotových vozů a k provozu schváleného prototypu nevím. K dispozici jsou pouze nákresy. Trošku mi model III připomíná jeden vozík, který jsem viděl na srazu kabrioletů asi před třemi lety. Na kapotě bylo logo Citroënu a pod kapotou motor z Kachny….

  • Juchtardějda II
  • Juchtardějda III

Text: Michal Primák

Foto: Katalog výstavy lidových vozítek 1948

NAŠE DALŠÍ PROJEKTY

 

© 2025 Magazín VETERÁN | Powered by Minimalist Blog WordPress Theme