Pod tímto úsměvným názvem se skrývala tři dílka ing.Jiřího Pohla z Libněvse. Juchtajděrda I byl prvním vozítkem, o kterém zatím nemám přesnější informace.
Juchtajděrda II měla ještě lehčí konstrukci (váha celého vozítka měla být cca 90 kg) než konkurenční vozítka. Slibovala maximální rychlost 55 km/h. O výkon 2,5 HP se staral opět jednoválec, tentokrát Jawa o objemu pouhých 100ccm!
Juchtajděrda III byla větším sourozencem. Tento vozík vážil už 340 kg, poháněl jej vodou chlazený dvoutakt z Minora o objemu 615 ccm a výkonu 20 HP. Ten už měl uvedenou maximálku 90 km/h.
Zda se Juchtajděrda skutečně dostala do stadia hotových vozů a k provozu schváleného prototypu nevím. K dispozici jsou pouze nákresy. Trošku mi model III připomíná jeden vozík, který jsem viděl na srazu kabrioletů asi před třemi lety. Na kapotě bylo logo Citroënu a pod kapotou motor z Kachny….
Text: Michal Primák
Foto: Katalog výstavy lidových vozítek 1948