Novojičínský Fritz Hückel a Otto Klos plánovali v roce 1906 čtyřválcový, vzduchem chlazený vůz. Není známo, zda zůstalo u plánu nebo se jim podařilo vůz dokončit.
V roce 1911 se účastnil s vozem Nesselsdorfer S automobilových závodů. Jedním z nich byla například Aplská jízda, kdy startoval společně s Hansem Ledwinkou a získal druhé místo v kategorii jednotlivců.
Následující rok se účastnil druhého ročníku Rallye Monte Carlo s vozem 60 PH Nesselsdorfer, kde skončil šestý.
Austrocyclecar byl Hückelův vůz, který představil v roce 1913. Za 3000 Korun si zájemce mohl koupit sedmikoňový dvouválcový vůz. S tímž vozem se zúčastnil dalšího roku i závodu Zbraslav -Jíloviště, kde v kategorii cyclecarů dojel druhý.
V roce 1922? zkouší opět štěstí s vlastní výrobou, kdy představuje vůz značky Gnom. V tomto případě vyrobil několik málo kusů vozů této značky. V témže roce zvítězl Hückel v kategorii cyclecarů s vozem Gnom na zbraslavské soutěži. Vítězství si s Gnomem odvezl i ze soutěže Ecce Homo.
Elán a láska k automobilům mu vydržela i do následujících let, konstruuje další vůz pod svým jménem, a to Hückel Special s šestiválcovým motorem Tatra. Opět ale zůstalo jen u jednoho vyrobeného kusu. Účastnil se s ním i několika závodů, často vítězně. I nadále se účastnil rozličných závodů nejen na svém voze, ale i na automobilech Tatra.
Druhá světová válka a následný odsun sudetských Němců znamenala konec závodění i historie vozů, zkonstruovaných Fritzem Hückelem. Není mi známo o dochování zmíněných vozů.
Text: Michal Primák
Foto: Archiv redakce
Nákres prvního vozu Austrocyclecar Malá továrnička na vozy Gnom Fritz Hückel na voze Gnom při Ecce Homo S vozem Gnom na startu Zbraslav – Jíloviště
Text: Michal Primák
Foto: Archiv redakce